Imprimeix

Davant la congestió de tota la xarxa viària de la demarcació de Sabadell i les comarques del Vallès Oriental i Occidental, de l’augment de la sinistralitat viària, de l’impacte en la seguretat de les persones en el desplaçament al lloc de treball i en la salut dels treballadors i treballadores, de les hores perdudes en el desplaçament en cotxe, tren, autobús...

i la pèrdua de productivitat general i la dificultat de captar noves inversions per causa dels alts costos logístics en determinats polígons, la Cambra de Comerç de Sabadell ha volgut esbrinar quin es l’impacte d’aquests problemes de mobilitat i del dèficit d’infraestructures que té al Vallès. Què representa la no construcció de una via com la B-40 o no tenir unes rondes perifèriques a Sabadell?

Per entendre millor tots aquests temes, la Cambra de Comerç de Sabadell va encarregar a l’Institut Ostrom l'informe "Revisió dels potencials efectes del Quart Cinturó: una guia pel disseny de l’autovia B-40", un  estudi acadèmic que pretén donar referències per valorar els efectes econòmics, socials i ambientals de la construcció d’una via com la B-40, analitzant el que ha passat en altres països amb autovies i vies orbitals similars.

L’informe detalla que:

L’estudi fa veure que la construcció de la B-40 i de les Rondes també hauria d’anar acompanyat d’un programa integral que minori els efectes sobre la congestió i l’impacte ambiental dels canvis en la mobilitat que es produirien, canvis en els que cal integrar l’impacte positiu de l’electrificació progressiva i irreversible del parc de vehicles.

De la mateixa manera que indueix a no centrar el debat exclusivament en els aspectes ambientals, sinó que cal incorporar en l’anàlisi d’impacte els aspectes de benestar social, de conciliació, de salut de les persones, de l’ocupació, de qualitat de vida o de lluita contra l’empobriment

Igualment posa en evidència que s’està renunciant a un creixement sostingut del PIB d’entre el 2,7 % i el 4,2 % a causa del dèficit d'inversió per part de l'Estat i el rebuig sistemàtic per part d'unes elits ecologistes que frenen els projectes de inversió com les rondes o la B-40.

La Cambra entén que cal renovar i millorar també totes les infraestructures del territori, com són el desdoblament de la carretera de Castellar, el túnel d’Horta, les inversions en ferrocarril, en estacions a Rodalies, en ferrocarril d’alta velocitat, en ferrocarril lleuger, en tramvies, en autobusos, en carrils específics per alta ocupació, en carrils bici i patinet,...

Pet tot l'exposat, la Cambra...

Finalment, la Cambra de Comerç de Sabadell fa una crida a les entitats del territori, com són la Cambra de Terrassa, Fem Vallès, CIESC, Cecot, Pimec, FBiC i tantes altres, a treballar conjuntament i aconseguir canviar el rumb de la comarca.

També disponible:  Español